De hedendaagse consument heeft talloze keuzemogelijkheden. Concurrentie is sterk en, meer dan ooit, bepaalt de klant wat er gebeurt met zijn centen.
Verbeterde marketingprocessen bij een top directmarketeer
Wehkamp is een zeer succesvol direct marketing bedrijf. Als campagnemanager heeft Jan van Bommel belangrijke verbeteringen in cruciale marketingprocessen geïdentificeerd en geïmplementeerd. De verbeteringen hebben ervoor gezorgd dat deze dynamische organisatie in staat is om voorop te blijven lopen in effectieve klantgerichte marketing. Het toepassen van de marketing basics
Ondanks de hype rondom de nieuwe media, zijn de meeste traditionele direct marketing principes vandaag nog net zo relevant als ooit. Door te weten welke klanten iets recentelijk hebben gekocht en in hoeverre zij dit blijven doen, is een organisatie in staat klanten doelgericht te benaderen met high-impact boodschappen. Hoe mag Ik360 u helpen?
Binnen de pijlers van DM geeft de RFM*-analyse een goed klantinzicht en speelt een belangrijke rol in het samenstellen van de juiste mix in een multi-channel aanpak.
Category management ondersteunt uw campagnes met informatie over de producten waarvoor een klant naar de winkel komt en waaraan hij het meeste geld uitgeeft.
Een campagnemanagementsysteem zorgt ervoor dat uw boodschap effectiever wordt door gerichte testing per specifieke doelgroep.
*RFM: Recency - Wanneer was de laatste bestelling? Frequency - Hoeveel bestellingen heeft een klant geplaatst bij ons? Monetary Value - Wat is de financiële waarde van de bestellingen?
De succesvolle ik360 retail-programma's zijn gebaseerd op ervaringen binnen het Wehkamp-team en de retail-management-strategie van Prof. Rob van der Kind.